sagan-om-verkligheten

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Rysslands intressesfär... Nu utökar dom kanske?

Av sagan-om-verkligheten - 7 april 2013 13:41

 Jag är själv inte helt insatt i ämnet jag tänkte belysa lite nu, men en föredetta kollega har pratat mycket om det. Och idag fick jag även nys om denna blogg där man belyser samma sak.


http://klartskeppnu.blogspot.se/2013/04/ryssarna-vill-borja-langs-med-nord.html?m=1


Personen berättar om att Ryssland är på väg mot Sverige(om än lite indirekt) för det är ju inget dom kommer gå ut med och förklara för oss. Att vi har varit en del i Rysslands instressesfär har varit allmänt kännt länge, den stora frågan är för mig just nu denna:


Sydkoread/USA vs Nordkorea, kommer Kina att ställa sig bakom n.korea? Jag tror det är tveksamt för att Kina är största lånehajen i världen just nu och  förser USA med hela deras statskassa, de har altså minst att tjäna på att hjälpa n.korea Om dom nu hjälper till så tror jag att USA kommer kriga, för dom har verkligen massor att tjäna enligt tidigare mening. 

Det riktigt intressanta är, om dom krigar där kommer Ryssland gå in någonstans? Tveksamt då ingen kommer att stoppa dom att ta sin "intressesfär" under sina vingar. Och snart har vi nya gränser i världen. Sverige, Danmark, Norge och Finland, östra Europa byter namn till Ryssland och inte så många bryr sig. 


Tror dock inte att Ryssland kommer våga gå på en kärnvapenmakt så som Italien, Nederländerna, Holland som annars är taktiska mål eller väldigt ekonomiska punkter.


Kom gärna med argument och diskutera! 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av sagan-om-verkligheten - 4 april 2013 17:48

Facebook, bilddagboken, bloggar, twitter och allt vad det nu kan tänkas heta, varför spyr folk ut allt om sina liv och varenda tanke som kan finnas i deras små hjärnor? Det är ju så att landet är fritt och man får ju säga vad man vill tydligen, ...

Av sagan-om-verkligheten - 4 april 2013 16:43

Detta är ju en fråga som är ganska aktiv på min arbetsplats just nu. Det finns många tror sig veta, men allt eftersom saker händer där borta i deras värld tror jag att vi närmar oss ett stort problem. Experter från alla olika hörn(sen när har de...

Presentation

Välkommen till min Verklighet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards