sagan-om-verkligheten

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Har vi ett väntande Koreakrig?

Av sagan-om-verkligheten - 4 april 2013 16:43

Detta är ju en fråga som är ganska aktiv på min arbetsplats just nu. Det finns många tror sig veta, men allt eftersom saker händer där borta i deras värld tror jag att vi närmar oss ett stort problem.


Experter från alla olika hörn(sen när har det funnits Korea-experter och vem utnämner dom?) säger att "Nej, det kommer inget krig FÖR ATT Nordkorea har inget att vinna på det." Måste det alltid handla om att vinna saker på det, nej ibland kan det handla om att sätta ner foten för andras framfart, medan man fortfarande kan. Detta är något ingen tidigare gjort mot USA, och det skall faktikst bli spännande att se utvecklingen som komma skall.


USA och Sydkoreas övningar varar ungefär hela April ut och både dom samt Nordkorea hotar med att om någon gör ett felsteg så skall de andra svara på detta, med full kraft. Gör man sådana uttal om de är helt tomma idag? Nej det tror inte jag, och om de hotar men inte fullföljer kommer dom att tappa mycket av sitt nuvarande anseende i omvärlden.


Varför skulle Nordkorea stänga ner det gemensamma industriområdet KAESONG,varför skulle dom hota USA med att blåsa pearl-harbor och andra ställen i bitar, varför skulle dom kalla in sin militära reserv som är på ca 8miljoner soldater om det bara är tomma ord? Jag tror inte någon, expert eller inte, kan föreställa sig vad det kostar att mobilisera 8miljoner soldater.  


Vad kommer omvärlden att  göra om det smäller? Kommer Kina backa upp Nordkorea? Vad kommer Sverige att göra? 


Det finns mycket att reflektera över i detta ämne, och det är nog inte mina sista ord om saken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sagan-om-verkligheten - 7 april 2013 13:41

 Jag är själv inte helt insatt i ämnet jag tänkte belysa lite nu, men en föredetta kollega har pratat mycket om det. Och idag fick jag även nys om denna blogg där man belyser samma sak.   http://klartskeppnu.blogspot.se/2013/04/ryssarna-vill-borj...

Av sagan-om-verkligheten - 4 april 2013 17:48

Facebook, bilddagboken, bloggar, twitter och allt vad det nu kan tänkas heta, varför spyr folk ut allt om sina liv och varenda tanke som kan finnas i deras små hjärnor? Det är ju så att landet är fritt och man får ju säga vad man vill tydligen, ...

Presentation

Välkommen till min Verklighet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards